موتور سیکلت آپاچی ۲۰۰

آپاچی 200

سال گذشته وقتی باجاج، دومین موتورساز بزرگ هندوستان، ۲۰۰ سی‌سی جدیدش را با نام پولسار RS200 معرفی کرد (که حالا در بازار کشورمان با نام پالس فروخته می‌شود) توجهات معطوف به سومین موتورساز بزرگ هندوستان شد. همه منتظر بودند تا ببینند TVS در مقابل محصول جدید باجاج چه واکنشی نشان می‌دهد تا اینکه در اوایل سال جاری میلادی TVS انتظارات مشتریانش را با نسخه حجیم‌تر آپاچی پاسخ داد. آپاچی جدید البته رقیبی برای RS200 نیست، بلکه حریف تازه‌ای برای پالس NS200 است!

پاساژ آنلاین ترافیک

در سال ۲۰۰۵ بود که TVS باهدف جذب مشتریان جوانی که به دنبال موتورسیکلت ارزان قیمت بودند، برند آپاچی را به بازار هند معرفی کرد. حالا آپاچی از ۱۰ سالگی گذشته است و توانسته نگاه مشتریان به TVS را تغییر دهد؛ رسیدن به تیراژ ماهانه ۲۰ هزار دستگاهی دلیل خوبی برای موفق دانستن TVS است.

برخلاف باجاج، که جسارت تغییر در زبان طراحی‌اش را داشت، به نظرمی‌رسد TVS همچنان محافظه‌کارانه قدم برمی‌دارد. آپاچی ۲۰۰ ظاهر ویژه‌ای ندارد که بخواهد تهدیدی در قلمرو باجاج RS200 محسوب شود، ولی با کمی ارفاق می‌شود آن را رقیبی برای باجاج NS200 دانست چراکه برخی ویژگی‌های کلاس نیکدها در آن نیز خودنمایی می‌کند.

آپاچی ۲۰۰ نسبت به نسخه ۱۸۰ خود تنها چند سانتیمتر در طول و عرض کوچک‌تر شده، اما ارتفاعش همچنان ثابت مانده است. فاصله کفی موتورسیکلت با زمین نیز بیشتر شده که افزایش ارتفاع صندلی را در پی داشته است. با دیدن ظاهر آپاچی ۲۰۰ نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد عضلانی‌ترشدن جثه آن است، در صورتی که اگر به وزن آن دقت کنیم، می‌بینیم که تفاوتی با آپاچی ۱۸۰ ندارد.

آپاچی 200

TVS این موتورسیکلت را در شش مدل عرضه کرده که ۳ مدل آنها به انژکتور الکترونیکی مجهزند و مابقی کاربراتوری هستند. البته خروجی هردو انجین تقریبا یکسان است. تفاوت دیگر این مدل‌ها در داشتن یا نداشتن ABS و همچنین در نوع تایرهاست که دو مدل Remora (استاندارد) و Pirelli (سفارشی) دارد. آپاچی ۲۰۰ را می‌توان در ۷ رنگ مختلف سفارش داد: قرمز مات، زرد مات، سفید مات، طوسی مات و مشکی مات.

پاساژ ترافیک

در خود بازار هندوستان ارزان‌ترین مدل آپاچی ۲۰۰ (کاربراتوری، با تایرهای استاندارد TVS و بدون ABS) اندکی کمتر از باجاج NS200 قیمت دارد؛ پس اگر این موتورسیکلت سال آینده به بازار ایران برسد، حدود ۸ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. در بازار ایران هرچند کی‌تی‌ام دوک ۲۰۰ یکی از رقیبان معروف آپاچی ۲۰۰ محسوب می‌شود، قیمت بالای ۲۰ میلیون تومان آن عملا این کی‌تی‌ام را از لیست رقبای آپاچی خط زده است.
در زیر کلیپی از نمای داخلی موتور آپاچی ۲۰۰ میبینید:

کلیپ هامقالات

۷ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *