نحوه تاب گیری رینگ موتور سیکلت

تاب گیری رینگ موتور سیکلت

تاب گیری رینگ موتور سیکلت بمنظور بهبود چرخش چرخ موتور سیکلت و در نهایت بهبود عملکرد موتور سیکلت انجام میشود.
تاب گیری رینگ موتور سیکلت روی طوقه های قدیمی (پره ای) انجام میشود. زیرا در طول زمان ممکن است با سایش و برخورد به سطوح شکل اولیه خود را از دست بدهند.
برای تاب گیری رینگ موتور سیکلت از دستگاه خاصی استفاده میشود که تصویر آن در زیر آمده است

تاب گیری رینگ موتور سیکلت

البته در صورتی که دستگاه فوق را در دسترس نداشتید میتوانید از یک دوشاخ موتور سیکلت بدین منظور استفاده نمائید.

وسایل مورد نیاز برای تاب گیری رینگ موتور سیکلت

  • دستگاه تاب گیری رینگ موتور سیکلت (یا یک دوشاخ قدیمی)
  • آچار اسپک ( آچار پره)
  • معیار (میتوانید از دو تکه فلز پنج سانتی استفاده نمایید
  • اچار مخصوص استخراج لاستیک
  • آچار برای بازکردن چرخ ها
  • دستگاه باد برای باد کردن لاسیک

مراحل تاب گیری رینگ موتور سیکلت

  • ابتدا پیچ های چرخ را باز کرده و چرخ را جدا نموده و باد لاستیک را کاملا خارج نمائید.
  • با استفاده از آچار مخصوص، لاستیک و تیوب را جدا کنید.
  • طوقه را روی دستگاه تاب گیری رینگ موتور سیکلت مستقر کنید طوری که کاملا و آزاد بچرخد.
  • اگر از دستگاه استفاده میکنید، پیچ معیار ها را سفت کنید به طوری که حدود ۱ میلیمتر با طرفین طوقه فاصله داشته باشد
  • شروع به چرخاندن طوقه کنید.
  • هر جا که دیدید معیار ها به طرفین طوقه گیر میکنند و طوقه از حرکت می ایستد، اقدام به شل یا سفت کرده پره ها کنید.
  • برای این منظور هر طرفی از طوقه که به معیار گیر کرده بود، شما باید پره سمت مخالف را سفت کنید تا تاب آن قسمت گرفته شود.
  • اگر از دستگاه استفاده نمیکنید میتوانید از تکه فلز ها بجای معیار استفاده نمائید البته خیلی نمیتوانید دقیق تاب گیری کنید.
  • وقتی تاب قسمت را گرفتید باز هم چرخ را بچرخانید تا آنجا این عمل را تکرار کنید که طوقه بدون ایراد با ۱ میلی متر فاصله از معیار کاملا آزاد بچرخد

 

 

آموزش

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.